Jag tyckte om ämnet du har valt att skriva om
jag tyckte det var ganska intressant och brett, vilket kan vara en stor
uppmaning för dig. Men eftersom du inte skrev så mycket så var det lite svårt
för mig att få ett bra grepp på det.
Men enligt Kim (2012, 55) innan youtube såldes
till Google så var spänning mellan en amatör-ledda, individ-drivna vilket är
youtube och en professionell ledning som stora företagen och tv kanaler.
Problemet handlande inte bara om copyright bara, det handlade också om
annonsering. Kim lyfte fram där efter Google köpte youtube så stora företagen
hade två val. Första valet är att tvinga youtube att ta bort videon från sidan
eller tjäna pengar på videon av annonser.
Jag tycker du kan gå ifrån det och vidare, ämnet kan vara ganska
spännande och intressant.
Samtidigt tycker jag att du kanske skall
skriva lite om före och efter Google köpte Youtube. Var skillnaden men till
exempel annonsering, samtidigt kan du lyfta fram hur stora företagen som hade
problem med youtube i början att de är medlamar nu i sajten och själva laddar
upp deras material på sajten(kim, 2012, 57). Du kanske kan ha det i din
diskussion.
Jag tycker det kan vara bäst för dig om du kan
förmullera om din inledning, jag tycker det kan vara bäst för dig att fukosera
på en av användarna, privata personer eller företag. Men för mig personligt jag
vill verkligen läsa mer om hur företagen använder youtube och hur har youtube
utvecklat för dem. Eller kan du tänka
dig om en privat person försöker grunda ett företag hur kan personen använda
sig youtube för att utveckla sitt företag, jag tycker att (Brow 2012) har några
bra tipsar för dig.
Källor
Brown Morgan, (2010),
5 ways small businesses can take advantage of youtube, elektronisk
tillgänglig hämtad {25-12-2013}
Kim J (2012) the institutionalization of
youtube from user-geberated content to professionally generated content media
culture and society, 35(1), pp. 53-67 elektronisk tillgänglig hämtad {25-12-2013}
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar