onsdag 15 januari 2014

Niklas essä review

Jag tyckte om ämnet du har valt att skriva om jag tyckte det var ganska intressant och brett, vilket kan vara en stor uppmaning för dig. Men eftersom du inte skrev så mycket så var det lite svårt för mig att få ett bra grepp på det.  
Men enligt Kim (2012, 55) innan youtube såldes till Google så var spänning mellan en amatör-ledda, individ-drivna vilket är youtube och en professionell ledning som stora företagen och tv kanaler. Problemet handlande inte bara om copyright bara, det handlade också om annonsering. Kim lyfte fram där efter Google köpte youtube så stora företagen hade två val. Första valet är att tvinga youtube att ta bort videon från sidan eller tjäna pengar på videon av annonser.  Jag tycker du kan gå ifrån det och vidare, ämnet kan vara ganska spännande och intressant. 
Samtidigt tycker jag att du kanske skall skriva lite om före och efter Google köpte Youtube. Var skillnaden men till exempel annonsering, samtidigt kan du lyfta fram hur stora företagen som hade problem med youtube i början att de är medlamar nu i sajten och själva laddar upp deras material på sajten(kim, 2012, 57). Du kanske kan ha det i din diskussion.
Jag tycker det kan vara bäst för dig om du kan förmullera om din inledning, jag tycker det kan vara bäst för dig att fukosera på en av användarna, privata personer eller företag. Men för mig personligt jag vill verkligen läsa mer om hur företagen använder youtube och hur har youtube utvecklat för dem.  Eller kan du tänka dig om en privat person försöker grunda ett företag hur kan personen använda sig youtube för att utveckla sitt företag, jag tycker att (Brow 2012) har några bra tipsar för dig.  


Källor
Brown Morgan, (2010), 5 ways small businesses can take advantage of youtube, elektronisk tillgänglig  hämtad {25-12-2013}
 Kim J (2012) the institutionalization of youtube from user-geberated content to professionally generated content media culture and society, 35(1), pp. 53-67 elektronisk tillgänglig  hämtad {25-12-2013}

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar