onsdag 15 januari 2014

Min kommentar till Patrik

Efter jag har läst ditt inlägg så tyckte jag att du gav en bra och kortfattat förklarning om vad en blogg är för något och hur personerna använder sig ut av den i början. Och hur det blev så intressant för personerna att använda i början, och hur folk skrev så mycket om sig själv som möjligt.  Men samtidigt jag tycker att om du lyfte fram varför man använda sig just den bloggen och vad är det som är så bra med det kunde ha varit ett bra ide. Eller varför bloggar istället för att använda sig istället för andra typer av sociala medier som tillexempel facebook eller twitter.  efter jag läste ditt lärokontrakt så märkte jag att du fokuserade mest på Youtube och Google+ men du nämna inte så mycket om bloggen du har valt. Du kunde ha valt ”Blogger” istället för bloggen du har just nu bara för att den är en Google tjänst så som Google plus och Youtube.  Men i ditt andra inlägg du tog fram att när sidan är lite segt så tappar hemsidan sina besökarens intresse att försätta men du kunde kanske ha fokuserat mer på vilka aspekter kan påverkar det i bloggen. Till exempel Storlek på sidan din arkivsida till exempel om man använder sig Blogger så är arkivsidan begränsad till 1 mb, så att man inte lista 100 antal inlägg på första sidan, så delas ditt inlägg i flera sidor det minskar belastningen på din första sida och gör din blogg sida laddas mycket snabbare.(Google a).  
Google a, 2014 elektronisk tillgänglig 12-1-2014

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar