onsdag 27 november 2013

G+ utveckling

Google +
Jag har valt google plus som en tjänst på grund av jag har appen på min lur, och inte hade någon aning vad den gör mer än baka upp mina personliga bilder. Efter jag pratade med läraren och han började förklara till mig om hur google plus är mycket mer än en app där mina bilder samlas på. Så jag var ganska nyfiken om vad tjänsten verkligen är och vad är syftet med det, och hur kan jag använda mig den på ett rätt sätt.

Vad är google plus
G+ är ett socialt medium som drivs av google, G+ är liknande Facebook på ett stort sätt. Grundades i 2011 och i första två provning veckorna så nådde mer än 10 miljoner användare. därefter har G+ nått 500 miljoner användare fram till december 2012(google a).

Enligt Barr (2013) Google+ medlemmar som har interagerat socialt med någon av Googles tjänster under de senaste 30 dagarna totalt 540 miljoner, upp från 390 miljoner i maj.
sen lyfte Barr fram i sin artikel att 1.5 biljoner bilder laddas upp per vecka.

Samtidig har G+ app är den fjärde mest utbredda smartphone app, men samtidigt har google maps tagit nummer ett och YouTube tagit tredje i listan Smith(2013). alla dessa tre applikationer är ägda och drivna av google.

Referenser
Barr, Alistor (2013) Google’s social network sees 58% jump in users publicerad Oktober 29, 2013 USATODAY (Elektronisk) tillgänglig [25-11-2013]

Google a (2012) google communities and photos (Elektronisk) tillgänglig  [25-11-2013]

Smith Cooper, (2013) Google + is the fourth most-used smartphone app, publicerad 05-09-2013 på  businessinsider (Elektronisk) tillgänglig   [25-11-2013]


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar